Movie Night

Vanavond naar Catching Fire, mijn schoonzus en ik. Vooraf draaien ze ook nogmaals The Hunger Games, dus het is een soort van marathon. Natuurlijk niets vergeleken met de Twilight Saga Marathons.

Twee of vijf films. Dat verschilt best wat. (jawel, 3 films :P) Anyhow... Ik heb de trilogie gelezen en ben benieuwd naar de verfilming van het 2e deel. Mijn schoonzus kent alleen de eerste film. Zij beleeft t toch weer anders.

Maar.. Zin in!

 


 

Gisteren naar The Hunger Games marathon geweest, met mijn schoonzus. De boeken heb ik alle drie gelezen en t blijft dan toch altijd weer afwachten of de vertaling van boek naar film niet tegen valt. (zoals bij bijvoorbeeld Beautiful Creatures… Man, wat een teleurstelling was dat!)

Catching Fire is echt geweldig goed verfilmd! En als film vond ik hem nog beter dan deel één. (nog iets wat met sequels altijd maar afwachten blijft)

Er waren meerdere “Oh ja! Zo zat dat!” momenten, meerdere schrik momenten en, ondanks dat ik al weet hoe t allemaal af zal lopen was ik toch bang voor de karakters die me zo dierbaar zijn geworden. In sommige gevallen, zoals die van Cinna, natuurlijk terecht… (maar misschien komt dat ook een beetje door dat verrassingselement op t einde van Breaking Dawn part 2? Die complete afwijking van het boek… Die scene staat voor altijd op mijn netvlies gebrand…)

 

 

Lang verhaal kort; geweldige verfilming, geweldige film! Zeker gaan kijken (hoewel ik altijd aanraad eerst de boeken te lezen; die zijn nóg beter en nóg spannender!) En ik kan nu al niet wachten op t volgende en laatste deel! (zouden ze die gaan splitsen in twee films?)