Cornwall

Dus. Dat avontuur zit er alweer op.

Wat een super mooie omgeving. Ik heb genoten van de stilte, de heerlijke frisse lucht en de rustgevende omgeving om me heen. Mijn hoop om me daar eens vol overgave en zonder onderbrekingen op landschapsfotografie te kunnen storten (niet mijn sterkste kant) in een omgeving die zich daarvoor leent bleek volledig gegrond. Ik heb veel kunnen proberen, kunnen overleggen met Isa, die daar al een stuk verder in is, en met rust in mijn hoofd er veel van opgestoken.

Isabelle heeft al het autorijden voor haar rekening genomen (ik heb eigenlijk een hekel aan autorijden, zoals bij sommige mensen wel bekend is) We hebben heel Cornwall doorkruist. De wegen daar op het platteland zijn in 90% vd gevallen niet groter dan een fietspad (en dat is dan twee richtingsverkeer) met hele stijle dalingen en hellingen en héél veel scherpe strakke bochtjes. (Enkele filmpjes toegevoegd van een minuutje, maar zo ging het dus uren aan één stuk)

Isa draaide haar hand er niet voor om en reed ons overal heen. Als we er heen wilden, dan kwamen we er gewoon, hoe lastig bereikbaar het soms ook bleek. #Respect.

Ook hebben we heel veel gewandeld. En ook tijdens wandelen ging het kilometers stijl omhoog en omlaag, wat volgens mijn stappenteller gelijk stond aan 54 (!) trappen op en af lopen. 😆. #Ademnood Oef. We kregen het er warm van. We werden regelmatig via een public footpath bordje zo het weiland ingestuurd, regelrecht tussen de koeien, schapen en paarden. Zo nu en dan ook recht over een kerkhof, of gewoon de Cornse wildernis in, into the middle of nowhere. Dat is daar -blijkbaar- heel normaal. Wij voelden ons er heel avontuurlijk bij. 🙈

In onze simpele lieflijke cottage (zonder internet 👍🏻) heb ik voor het eerst in jaren een echt (dik) boek uitgelezen, veel thee gedronken en natuurlijk gekletst met Isa, over van alles, maar ik denk nog het meest over haar aanstaande moederschap. Cornwall, zo blijkt, is erg betaalbaar, gastvrij, een uitstekende plek om even te onthaasten en prachtig. Ik wilde er heel graag in ieder geval een keer geweest zijn, maar sluit na deze dagen niet uit dat ik er nog een keer terug zal komen.

Lieve Isa, dankjewel dat je samen met mij op avontuur wilde.

Nu kan je gaan aftellen naar de komst van de kleine en ik tel met je mee

 

#spannend