Kijk Les

Dinsdag 14/05/19

Vandaag heeft Louise haar Duits examen. Ze is ziek (duh) en ik hoop maar dat ze het een beetje trekt want ze zag voordat ze ziek was al een beetje op tegen dit examen.

We zijn sowieso allemaal aan t snotteren hier in huis, en moe en gewoon niet lekker. Tharanika is al twee dagen thuis van school en Mesika heeft een vrije dag van school, maar ik sluit niet uit dat ik haar sowieso had ziek gemeld. Jules viel gisteren avond om 19.00 al in slaap in zijn stoel voor de tv, altijd een teken dat hij oververmoeid of niet lekker is.

Gisteren wilde ik vroeg naar bed gaan, voor zover mogelijk, want ik voelde me de hele dag misselijk en had buikpijn. Louise ging niet dansen dus ik schatte mijn kansen goed in. Nadat ik Chloë afgezet had op t station na haar tap les en daarna Tharanika opgehaald had van haar extra repetitie in verband met een optreden dit weekend (ja, ziek thuis van school maar wel naar de dansrepetitie want er was gewoon geen ander tijdstip deze week waarop dat anders kon) kwam ik thuis met de bedoeling de 5e aflevering van het laatste seizoen van Game of Thrones te kijken met Alex. Een dag later kijken is eigenlijk nooit een optie met GoT want spoilers spoilers overal. Maar Alex bleek niet thuis. Hij was onze nieuwe buurman aan t helpen met het verwijderen van het zwarte afdak in de tuin dat de oude buren daar geplaatst hadden om redenen waar ik verder niet op in wil gaan, maar waar ons hele gezin een zeer negatieve associatie mee heeft. Needless to say dat dit voor Alex best even therapeutisch was. Al met al waren we pas na 22.00 zover dat we Game of Thrones konden gaan kijken. En, mocht je dit pas jaren na dato terug lezen, denk dan even terug aan het laatste seizoen van GoT waarin 6 afleveringen zaten van 90 minuten en waarvan de op één na laatste aflevering heel naar was om naar te kijken. Wat een PIEP aflevering. Ugh. 

Nou ja. Meteen slapen doe je na zoiets dus ook niet en daarom ging ik toch nog veel te laat slapen en ben ik nu niet beter af dan gisteren. Blegh. 

Woensdag 15/05/19

Jaaaaaaaa Tharanika is aangenomen! Gisteren in de namiddag kreeg ze het bericht dat ze na haar auditie van afgelopen Zaterdag is aangenomen bij de 5 O'Clock Juniors. Ze begint na de Zomervakantie. Tevens zal ze bij Dentro tap lessen blijven volgen en misschien nog een uurtje van iets, maar dat zien we dan wel. 

Spannend hoor, nieuwe dingen allemaal weer. Ik denk dat het goed voor haar zal zijn.

Vandaag is Jules ziek thuis gebleven, dus geen Vrije PSZ deze week. Hij gaat twee x per week naar een reguliere psz en 1x per week naar een vrije psz. Hij vind beide leuk maar zijn voorkeur ligt toch iets meer bij de laatste. Het is zo jammer, hij staat op de wachtlijst voor de vrije basisschool, maar zo als het nu naar uitziet krijgt hij geen plekje als hij vier wordt. Ik baal echt zo erg hiervan. Ik gun hem dat zo, het past bij wie hij is. Maar ja. Het is wat het is.

Ondertussen ben ik bijna door mijn laatste Poldark boek heen. Boek 12 van 12. Het was een lange serie en terwijl de laatste minuten van het (audio)boek voorbij komen denk ik met een beetje heimwee terug aan mijn reisje naar Cornwall met Isabelle. I really really LOVED it there. De Poldark boekenserie nam me dagelijks nog even terug en nu is het dan toch echt bijna helemaal voorbij. Gelukkig komt er nog één tv seizoen van de serie Poldark. Toch nog iets in het vooruitzicht. 

Mijn favoriete boekenserie is natuurlijk de Outlander serie van Diana Gabaldon. Maar Poldark heeft ook voor altijd een plekje in mijn hart.  

Zaterdag 15/05/19

Vandaag m'n laatste stukje deze week, want morgen is t super druk.

M'n luisterboek heb ik uit en ik ben nu begonnen in een thriller. Ik had ook verschillende series klaar staan op mn telefoon, maar welk boek ik t liefste wilde luisteren is het nieuwste deel in de The Dark Artifices serie van Cassandra Clare en dat boek heb ik nog niet. Daarom wilde ik niet aan een hele nieuwe serie beginnen. Deze thriller (Then She Was Gone van Lisa Jewell) en als dat uit is heb ik hopelijk Queen of Air and Darkness op mn telefoon staan. Het idee alleen al maakt me super enthousiast!

Donderdag was een lange dag. Chloë heeft voorlopig op Donderdag tot 23.00 les bij Dentro. Normaal tot 22.00 en dan haal ik haar op en slaapt ze bij ons zodat ze de volgende dag lekker naar school kan in Alkmaar, maar tot OLT voorstelling dus tot 23.00. Met als gevolg dat alles opschuift, ik nog later in mn bed lig en ik vrijdag er om 21.00 al in lag haha. Ik was echt GESLOOPT!

Ondertussen heeft Alex het hoestje van Lo opgelopen en lag hij vannacht naast mij erg te hoesten. Daarom is hij maar beneden gaan zitten. Nu is hij super moe...

Gaat lekker zo.

Donderdag waren de kittens vijf weekjes oud en voor die gelegenheid zijn ze weer ff gefotografeerd. Ze zijn alle drie zó leuk!

Vrijdag had ik nergens energie voor, Jules was al vanaf 6.00 wakker en kon daarom om 19.00 al z'n bed in savonds. Hij ging voor het eerst zonder nachtluier naar bed én... heeft het droog gehouden! Zo trots op hem! Wat een kanjer!

Vandaag was het kijk les tijdens zijn balletles. Sjonge. Wat hangt hij de clown uit. Ik hoop van harte voor juf Liëla dat dit was omdat er zoveel publiek bij was en dat dit niet elke les zo gaat. On the upside: hij deed deze x tenminste mee tijdens de kijk les. 

Het is vandaag Zaterdag en dus patat dag. Vanavond ga ik ook weer op tijd m'n bedje in. Morgen heeft Tharanika optredens van 13.00/16.00 en dan ga ik foto's maken. Daarna hebben Alex&ik een bedank etentje, georganiseerd door Monique&Danjella. En de foto's? Die bewerk ik dan Maandag wel.