Zomer 2019

Sjonge, wat is er inmiddels veel gebeurd sinds mijn laatste blog!

Ik heb mijn 40e verjaardag gevierd, met een etentje in een Grieks restaurant, en later in Juni vierde Jules zijn 4e verjaardag. Hij nam afscheid van Babbels Peuterspeelzaal en aan het einde van het schooljaar nam hij ook afscheid van Het Zonnekind.

Tharanika is met school een week naar Frankrijk geweest om daar een week in een Frans gastgezin door te brengen, ze vertrok op mijn verjaardag, heel spannend allemaal. Ze kwam thuis vol verhalen over het Franse dagelijks leven en heeft het volgens mij erg leuk gehad.

En toen was het 12 Juni en kwam eindelijk het verlossende telefoontje dat Louise na zes jaar ploeteren geslaagd is voor haar VWO Examens!

Zo ongelooflijk super trots!

Die middag kwam de krant haar interviewen, het Noord Hollands Dagblad, omdat zij haar examenuitslag als startsein gebruikte om geld in te zamelen om een meisje in Medellín, Colombia ook in de gelegenheid te stellen een opleiding te volgen en een diploma te halen, voor betere toekomst mogelijkheden. De actie werd Amigas voor Amigas gedoopt.

 

 

Tharanika stond met Dansstudio Dentro op het podium van Theater de Vest tijdens het KUUB Festival, op 15 Juni en de dag erna kreeg ik dan eindelijk mijn Moederdag cadeautje! Dit omdat de levertijd iets langer bleek te duren dan van te voren was ingeschat. Het cadeautje is een zilver kettinkje met daar aan een hanger, rond, met in het midden een boom, met de namen van alle kinderen en hun geboortesteentje. Echt zó mooi!

Ik ben er ontzettend blij mee!

 

Op Vaderdag was er natuurlijk het Openluchttheater in de polder. Tharanika deed mee en dit jaar deed ook Chloë mee. Ik geloof wel dat Wendy het een succes vond, zo’n openluchtvoorstelling met een picknickmandje enzo.

Elk jaar vind ik dat zelf toch ook wel weer heel bijzonder. De foto’s zijn ook best aardig gelukt al zeg ik t zelf. Al met al een fijne dag en een mooie voorstelling. Voor volgend jaar wil ik wel investeren in een nieuwe film camera. Onze huidige camera hebben we gekocht in 2012, voor onze reis naar Colombia, en de accu is inmiddels gewoon slecht te noemen. Ook qua beeldkwaliteit kunnen we tegenwoordig veel beter, vooral als het binnen voorstellingen betreft.

Dus nou ja, daar gaan we dus langzaam aan maar eens naar op zoek.

De ingang van de nieuwe locatie
De ingang van de nieuwe locatie

Op 21 juni werd het bekend dat Dansstudio Dentro gaat verhuizen naar een nieuwe locatie. Een hele onderneming voor Monique&Danjella waarvan de deadline ligt op 25 Augustus met een grootse opening waarvoor heel veel gasten worden verwacht.

Ook wij hebben geprobeerd ons steentje bij te dragen, maar dat was helaas een kleiner steentje dan ik van te voren had in geschat omdat ik al deze zomer aan het werk ben.

 

Nu Jules vier is wilde ik langzaam weer aan het werk gaan en ben ik hier en daar gaan solliciteren en veel sneller dan ik verwachtte was ik ook daadwerkelijk aan de slag.

Dus geen zes weken schoolvakantie voor mij dit jaar; Mama is bringing home some bacon this summer. Afgelopen week heb ik wel Alex geholpen om bij het nieuwe Dentro de Ballet Barre’s op te hangen en de 25e zal ik uiteraard de foto’s maken van het de feestelijke opening.

Een beetje verdrietig vind ik het toch wel, afscheid nemen van de plek waar vier van mijn kinderen zoveel dansuurtjes doorbrachten… Maar ik moet goed onthouden: Dentro gaat gewoon door, het is alleen de locatie die wijzigt.

 

Op 9 juli was Louises diploma uitreiking. Het duurde de hele avond, want, precies zoals ze is, was Louise als aller aller aller laatste aan de beurt om haar diploma in ontvangst te mogen nemen!

Aarathy&Dyinta waren er ook bij en ook Astrid kwam aangesneld nadat ze op FB had gezien waar we waren en waarom. Wat een avond. En nu zit het er echt op. Eerst een tussenjaar, volgend jaar audities. Nu Zomervakantie.

 

 

Mesika, Mariëlla en Tharanika zijn trouwens alle drie over naar het volgend schooljaar! We zijn met een voldaan gevoel de zomer in gegaan!

 

Het Musicalgala 2019. Wat kan ik ervan zeggen? Het laatste gala op de oude locatie en Louise deed maar de helft mee omdat ze vrijdag & zaterdag haar eindejaar voorstelling had van 5 O’Clock in Amsterdam…

Zó dankbaar dat ze toch de laatste twee voorstellingen mee mocht doen!

Ze deed een solo en twee duetten, waarvan één met Chloë, dat zo goed ging dat Chloë volgend jaar ook een solo mag doen. Een gat in de lucht sprong ze en ze is sindsdien alvast aan t oefenen voor volgend jaar, zo heb ik begrepen.

 

De 5 O ‘Clock voorstelling was ook VET!

Maarrrr, was wel een beetje laat afgelopen. Normaal niet zo’n heel groot probleem, maar Wendy was mee en zij moest de ochtend erna vroeg op om de taart te bakken en af te maken die we s’avonds tijdens het Dentro Zomerfeest aan Monique&Danjella wilden overhandigen, samen met de door Leon in elkaar geknutselde Tony Award. Omdat ze nog moest doorrijden naar Den Helder lag ze niet voor 01.30 in bed… Needless to say is dat we Zondagavond allebei gesloopt waren en de Musicalgala foto’s heb ik ook pas Maandag verwerkt. Ik kón niet meer Zondagavond!

 

Los daarvan, nogmaals, was het hele voorstellingsweekend, Dentro én AHK  gewoon helemaal FANTASTISCH en heb ik genoten en hier en daar een traantje weg gepinkt.

In de pauze van de AHK 5 O’Clock voorstelling werden we ook nog getrakteerd op een muzikaal intermezzo door alle leerlingen samen, van de Juniors, Teens en Peers. 



Na het zomerfeest was het natuurlijk nog niet klaar, nee, Dentro zou Dentro niet zijn als ze er geen Zomerproject achter aan zouden plakken en dus toog Tharanika nog een week lang hele dagen naar Dentro om daar de voorstelling Carry You voor te bereiden onder leiding van Bülli. Louise heeft ook geholpen met repeteren omdat Monique ivm de verhuizing minder tijd had dit jaar.

Het resultaat was PRACHTIG by the way! Like Wauw! Het hele stuk deed denken aan een donker Fanstasy verhaal. I loved it.

 

Tharanika en Ruben deden binnen het stuk samen een duetje. Wat is Tharanika toch ook een mooi danser. Al ziet ze het zelf niet altijd is ze echt een plaatje om naar te kijken. (het duetje staat onder, voor de hele voorstelling check Dentro's YouTube kanaal)

 

Over Tharanika’s dans skills gesproken: Dentro heeft haar, buiten haar medeweten, opgegeven voor Zicht op Talent en door de motivatiebrief van Monique is er nu een budget beschikbaar gekomen van €750.- voor Tharanika om allerlei dans gerelateerde dingen te kunnen gaan ondernemen; workshops van zeer vooraanstaande dansdocenten bijvoorbeeld is één van de mogelijkheden.  Tharanika was natuurlijk heel blij verrast, to say the least.

Ik ben ook heel benieuwd waar het allemaal toe zal leiden.

Aankomend weekend zijn er verschillende optredens waar ze aan mee doet. Hoe en waar weet ik niet precies, ik heb het tot nu toe niet allemaal goed begrepen, maar dat komt vast goed. Tijdens Showmans Fair ofzo. Ik zal er fotograferen in ieder geval.

Kunt tot de Nacht en Coolplein zijn evenementen die niet langer gehouden worden door de desbetreffende organisaties (BOEHOE!). Dat vind ik echt zo jammer! Nou ja… Op naar Cool I guess…

 

 

Een paar  weekenden terug heb ik een gezellige avond gehad met Ilona en Wendy. Bij Ilona op de camping, gewoon met zn drietjes, aan de safari jus  en wezen eten bij LaCubanita. Gekletst gekletst en nog meer gekletst. Zonder onderbrekingen van kinderen of andere gezinsgerelateerde toestanden 

Eens kijken, wat heb ik nog meer te melden? Oh ja! Jules gaat toch naar de school van onze keuze. Hij is op  de valreep van de wachtlijst afgekomen en mag na de zomer starten! Echt zo blij mee. De komende twee jaar komt ruimte voor spelen op de eerste plaats en al het moeten komt pas aan bot na de kleuterperiode. Dit is de juiste plek voor hem, wij weten het zeker!

De afgelopen week was ik niet echt fit. Slecht slapen, last van een oor-infectie die me vooral hoofdpijn geeft en een beetje oorpijn (I take that as a blessing, want ik weet uit ervaring hoe verlammend oorpijn kan zijn) maar het maakt me zo moe en je ziet het gewoon aan me. Het blijft een zwak punt, mijn rechteroor...

Dit weekend nog even foto's maken voor Dentro tijdens de Showmans Fair optredens, waar ook Tharanika aan mee doet, straks ook nog even kijken of ik op de nieuwe locatie wat kan doen: STRESSSS, Zondag de 25e MOET het allemaal af zijn. 

Oh en Louise is voor t eerst zonder ons op vakantie! Naar Spanje met Dyinta. Hoe kan ze nu alweer 18 worden dit jaar. Trots maar ook een beetje weemoed.

Ik was (maar) een half jaar ouder toen ik voor t eerst op vakantie ging zonder mn ouders, met Alex samen, ook na mn eindexamen en ook naar Spanje. Grappig hoe sommige dingen toch parallel lopen terwijl veel dingen ook echt zo anders zijn.

Nu dat was t weer ff voor nu. Denk dat ik iedereen wel bij gepraat heb. 

De komende nachten hoop ik echt beter te slapen; was vannacht ook al om 5.00 wakker en omdat de goot twee huizen verderop niet doorliep tijdens het flinke regenbuitje van vanmorgen, regende het vervolgens bij ons in de slaapkamer. Dat gebeurd ook elke paar maanden: Onze dakgoot houden we altijd schoon en leeg, maar omdat we een hoekhuis zijn, is het ook heel belangrijk voor onze goot en afvoer dat de rest van het rijtje zorgt voor een lege goot en schone afvoer... Helaas zijn wij degenen die er altijd de consequenties van hebben als t niet gebeurd. Dus stond Alex weer in alle vroegte in de regen op een ladder bij verschillende buren hun goot schoon te maken...

Maar goed, mijn punt; ik snap niet waarom ik steeds zo weinig slaap... Laten we hopen dat het snel verbeterd. 

Oh ja! Nog wat! Ben begonnen met het plannen van mn droomreis door Schotland waar ik de grote Outlander landmarks zal bezoeken en omdat we er toch zijn, ook die van Harry Potter dan maar :) :) :) It is going to be EPIC. Ik beloof dat ik geen staande stenen zal aanraken, ik blijf liever gewoon in 2019 ;) :) De voorpret is al leuk

Ik laat het hierbij; ik ga nog een bakkie thee drinken en dan over tot de orde van de dag.

Ciao!