Pasen 2021

Zo. Pasen zit er weer op. Pasen zijn elk jaar mijn favoriete feestdagen, want hoewel ze voor iedereen vast iets anders betekenen, betekenen ze voor mij quality time met mijn gezin, een onderbreking van de dagelijkse hectiek en het aanbreken van de lente. Eindelijk meer licht en minder duisternis.

Dit is de 2e paasviering tijdens de Pandemie, daarom niet geheel anders dan vorig jaar, maar toch anders. Op 2e Paasdag ging het sneeuwen en dat maakte dat wij ons thuis gekscherend afvroegen of we nou Pasen of Kerst aan het vieren waren.

We hebben in ieder geval fijne dagen gehad met het gezin.

Louise was heel even thuis, speciaal voor de Paasdagen. Jules kon op 1e paasdag chocolade eieren zoeken in de thuis (zie filmpje) en we hebben met z’n allen genoten van het paasontbijt dat tevens onze Paaslunch en Paasdiner betrof voor beide dagen 😊


😊 Zo doen we dat elk jaar. Smorgens zetten we de tafel voor en de rest van de dag hebben we er geen omkijken meer naar. Het is veel heel veel zoet. En dus, zodra Pasen erop zit, hebben wij hier weken lang alleen nog maar zin in hartig voedsel. 

Met Jules hebben we de eerste Narnia film gekeken en samen met Alex heb ik de Apple TV Plus serie Tehran gebinged. Die laatste was heel erg goed en spannend.

De Paasdagen van dit jaar zitten erop en ik kijk nu vooral uit naar mooi weer. Sneeuw. Ik houd er niet van. Niet in de winter maar zeker niet in het voorjaar, als ik snak naar warmere temperaturen.

Voor de paasdagen hebben we wel twee dagen heerlijk weer gehad. Een Dinsdag en een Woensdag.

 

Ik denk dat we daar allemaal van genoten hebben. Alex en ik hebben savonds voor de avondklok heerlijk gewandeld en één x heb ik mijn camera ook meegenomen. Zo fijn om daar weer even mee bezig te zijn.

Ook hebben we nog een nieuwtje. Eind mei zullen we ons gezin uitbreiden met een nieuw gezinslid.

Graag stellen we jullie voor aan Sita!

Sita is een volbloed Bengaal en zij is geboren op 18 Februari. Haar volledige naam die op haar stamboom vermeld zal staan is Sita Alvera, bedacht door Mesika. Sita is de naam van een Sri Lankaanse godin en Alvera is een Spaanse naam die zeer geliefd betekend. En dat laatste is ze nu al, door ons hele gezin.

Saga en Malin zijn ook onze kattenkinderen waar we gek op zijn. Een Bengaal is een kattenras waar ik al zolang verliefd op ben en hoewel twee katten eigenlijk meer dan genoeg zijn samen met onze hond Clara, kon ik het toch niet voorkomen dat ik overstag ging toen deze mogelijkheid zich aandiende.

En ik ben nu al zó dankbaar dat ze ons gezin komt versterken.

Haar komst brengt nog wel wat uitdagingen, zoals het aanpassen van de tuin zodat zij er zorgeloos haar energie kwijt kan zonder dat ze kan ontsnappen.

Ik houd jullie op de hoogte.

 


In mijn vorige blog hintte ik al op een leuk nieuwtje 😊 Er is weinig leukers dan kittens in my book ... 

 

Ik hoop dat iedereen hele fijne dagen heeft gehad.

Voor nu wens ik iedereen een fijne voortzetting van de dag en week!

Tot snel!

 

Liefs van Mirjam